keskiviikko 6. toukokuuta 2015

Loppuihan se sade - tuli kaunis ja aurinkoinen päivä kulkea.
Aamulla kahvilassa oli käydä hullusti. Olin lähdössä ja laittamassa tuolilta rinkkaa selkään, kun tuoli äkisti kippasi minut lattialle. Olin siinä kyykkysillään ja rinkka selässä enkä päässyt ylös.
Kahvilan isäntä riensi nostamaan rinkkaa, vasta sitten sain noustua. Tässä hässäkäss polvet joutuivat vähän koville.
Isäntä alkoi punaisena pauhata kovasti jotain. Puisteli päätään, osoitti selkäänsä, heristi sormeaan ja mainitsi Santiago de Compostelan. Ymmärsin, että rinkkani on vallan liian painava selälleni.
Toivottavasti hänen selkänsä ei särkynyt.
Tänään oli mukavaa taas astella metsätiellä.







Paljon on caminon varrella tehty metsätöitä. Vasta nyt näin miehiä metsätöissä. Sitä hommaa olisin voinut seurata pitempäänkin, mutta alkoivat seisoskella ja tuijotella minua. Lähdin siitä hissukseen eteenpäin, ties vaikka tulevat ja ottavat kamerani ja puhelimeni - niinkuin telkkarissa toimittajilta.
Fatimalaiset ottavat rennosti.









2 kommenttia:

  1. Keitä nuo fanimalliston oikein ovat? Minne he siis matkaavat jos eivät Santiagoon?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei, se on portugalilaisten oma camino. Voi tietysti muutkin reitin kulkea. Reitti kulkee päinvastaiseen suuntaan kuin minun.
      En ole selvittänyt mistä Camino Fatima oikein alkaa. Reitti on merkitty aina sinisellä ja minun keltaisella.
      Upea päivä tulossa tänään.

      Poista