perjantai 7. maaliskuuta 2014

Kuurupiiloa fasaanin kanssa

Eilen, kun olin lenkillä, näin peltopolkua ylös kiivetessäni silmäkulmasta jotain vallan värikästä loistetta. Ja fasaanihan se siinä rinnalla tepasteli ja oli menossa pellon syrjää pitkin pensaikkoa kohti.

No, minä kiireesti ottamaan kameraa esiin, että nyt saan hienon kuvan kun on koreasti välkehtivä lintu noin lähelläkin.
 
Toisin kävi, fasaani oli vikkelämpi. Ehti pahus pujahtaa pensaaseen miltei näkymättömiin. Jäin odottelemaan, josko tulisi pois. Pikkuhiljaa tulikin, minä kameran kanssa seurailemaan. Siitäkös lintu sai vain vauhtia. Peräkanaa juostiin, fasaani edellä ja minä rinkan kanssa perässä. Mahtoi olla näky.

Juuri ja juuri näkyy fasaani polun vasemmalla puolella. Aikamoista vauhtia lintu menikin. Minun taas rinkan kanssa piti hidastella tai olla varovainen etten lennä rähmälleen - se vasta näky olisi ollut.

2 kommenttia:

  1. Hei Silja!

    Hauska juttu, Sinä ja fasaani pellolla peräkanaa :)

    Oikein hyvää ja aurinkoista kansaivälistä naistenpäivää!

    Voihan hyvin!

    Seija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Seija. Mukavaa naistenpäivää sinullekin!

      Kaunis päivä näyttää tulevan. Täällä aamuisen sateen jälkeen aurinko jo paistaa, ja luonto kimmeltää jännästi, kun säteet osuvat vesipisaroihin.

      Poista