lauantai 13. huhtikuuta 2019

Faro-Lagos

Eilen aamulla alkoi väsyttää yhteismajoituksessa yöpyminen. Aloin kaivata rauhaa, omaa rauhaa ja tilaa. No, neljä yötä yövyinkin, joten vaihteeksi matkasin junalla Lagosiin kun kerran täällä päin olen.

Farosta kesti junalla vajaa kaksi tuntia ja maksoi minulle 3,70 €. Ja aivan kuin olisin Nizzaan tai Monacon tullut, yhtä häikäisevän valoisaa, aurinkoista, meren kimallusta.
Tuntui mukavalta päästä omaan rauhaan välillä ja kunnon sänkyyn ja levitellä tavaroita rinkasta tuulettumaan.
Rautatieasemalta kun lähdin kävelemään keskustan suuntaan, oli turisteja tavattomasti, kaiken maailman myyntikojuja ja purjeveneitä baanan molemmin puolin. Minun oli vaan pidettävä katse suoraan eteenpäin, jotteivat kauppiaat pysähdyttäisi.

Ei tämä täällä ole minun maailmani, minun maailmani ovat kivikkoiset ja soraiset maantiet ylä- ja alamäkineen, metsäpolut, kalliot, merenrannat..., mutta ihan mielenkiintoista nähdä luontoa ja elämää täälläkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti