tiistai 23. heinäkuuta 2019

Helsinki – Oodi, Helsingin keskuskirjasto

Nelli käväisi tänään Helsingissä ja Oodissa, Helsingin uudessa keskuskirjastossa. Hän oli näkemästään kovin tohkeissaan ja mesosi Nestorille niin ettei Nestori suunvuoroa saanut. 
”Kuules Nestori mää kävin tänään Helsingis, siel uudes kirjastos ja kyl mä ihmettelin. On se vaa nii pal eriomanen, siel on vaik mitä. 

No kyl sää oles kuulluki ja lukenu lehrist, et mitä kaikkea siel voi puuhat. Olen määki lukenu, mut en olis uskonu et se on noi valtava ja hieno. 
Siel on kuules ompelukonei, saumurei, soittopelei ja kaiken maailman karsinoi, semmossi kopperoi, mis voi rauhas prakata. Ai mist mä tierä, no ku mä sain oikke henkilökohtast opastust kaikkiin kerroksi. Nii ja olen mä tietyst kuullu, mut ny mä vast uskosi ku ite näin. 

On siel kirjoiki ja lehrei ja ruokkaki sielt saa, oikke mahrottoman hyvä olki, eikä kahvika hullumppa ollu. 

Ei sitä turha ihmisten olkkariks kutsuta, nii pal siel on kaikkee ja kaike ikäsil, ihan kuule vauvoist vaareil ja mummoil. 

Mää meen kyl koht taas sin, tul sääki. Mitäh, sanoiks sä jottai? Nii kattelema sin ja peuhama, katos.”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti