perjantai 24. lokakuuta 2014

Nellin lippuset ja lappuset

Liekö Nellillä stressiä, kun lippuset ja lappuset ovat tavan takaa kadoksissa. Tai yksinkertaisesti Nelli lienee tullut niin vanhuuden höperöksi, ettei muista mihin on lappusensa ajatuksissaan laskenut.

Näitä lappusiaan Nelli hakee tuskastuneena milloin mistäkin huoneesta, kirjojen välistä, laukuistaan jne.

Yhdessä lapussa piti olla tärkeä yhteystieto ja Nelli olisi tarvinnut sitä juuri tänään .

Nestor: Löysiks sä sitä lappuu?”
Nelli: ”En, enkä jaksa nyt enää hakkee.”
Nestor: ”No niin, kun sä olet jo monta tuntia sitä hakenut. Kyl se vaan on paremp et lopetat, ni voit sit hakke toist lappuu, ni kyl se sit löytyy.”

Nelli oli vähän ymmällään toisen kommentista, laskiko Nestor leikkiä vai oliko harmistunut Ellin jonkin etsimiseen jatkuvasti. Mutta sitten Nelliä alkoi naurattaa ja tokaisi:

”Kyl sul sit leikkaa!”

Voisko Ellille sopia digitaalinen muistikirja Evernote, johon voisi tallentaa kaikki lappusensa, olisivat sitten yhdessä paikassa?
Noin kaksi vuotta sitten (26.10.2012) lunta oli tullu pihallemme kunnolla.

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitos Samper ytimekkäst vastauksest.

      Nois vihkosis kato on vaan se, etten muist mis mun kaik vihkon on. Nytki ku sä mainittit vihon, ni aloin heti katto et mis mun mustkantinen on.

      Alko sen päiväne rapina ja suhina täs huushollis. No, kyl mä sen sit josta mun lehtkasoje alt löysin. Ja kyl helpot, kato se olis voinu mennä jo muitte fölis paperkeräykse.

      Nii, ja jos vihon löyränki, ni mil sivul olen mahtanu skriivata jostai asjast, esim. mun Nizza-matkastan tai jostai muust tärkkeäst asjast joka tarttis just ny äkkiä löytty. Mul ku tahto olla niit vihkoi kamalast ja joka puolel, nii melkke yht palj ku lippusi ja lappusi.

      Mut, kiitti avust, mä fundeeran viel tota vihko, katota sit.

      Oikke pal terkui sin päi, t. Nelli

      Poista